Servicetricket! , Anger management.. Service.
Tunga dagar
Är dagar när man istortsätt blir våldtagen på jobbet, du står och försöker att lee, du står och försöker att vara glad. Gäster skriker och klagar, du är närvarande och försöker att vara snäll. Men du får bara skit.
Det börjar ta på dig, du har fått lära dig att inte ta åt dig, men nu börjar det bli svårt. Så många klagomål, "gör jag fel?" Nu börjar självförtroendet att dala.
Underbara dagar
Du tar inte åt dig av klagomål, när folk skäller och spottar och ser ned på dig, står du på en strand och bara hör vågor. Kroppen tar hand om resten tar beställningen och ger ut mat. Men ditt inre är på en fredfull plats, det krävs oerhört mycket för att bryta ner dig i ett sånt här tillstånd.
Knepiga dagar (Service tricket!)
Alla människor utvecklar nog sitt eget försvar när man jobbar i ett service yrke.
En knepig dag, kan jag vara små glad. Men få mycket skit, och är nära att hamna på en Tung dag.
För att vända på steken har jag några enkla knep.
"Tänkandet, han/hon har bara en dålig dag" Fungerar bra vid enstaka tillfällen, fungerar dock inte i längden, du samlar på dig för mycket negativ energi.
"Dumförklara personen, och fräs emot. Fungerar väldigt sällan och det är en hårsfin gräns mellan fred, eller sparken.. Välj ditt tillfälle noga, helst när inte chefen är närvarande"
"Anger management"
Det absolut bästa sättet och ingen blir skadad av det.
Efter varje otrevlig gäst, går du bak till köket eller diskrummet och mummlar, personliga angrepp åt personen som var otrevlig mot dig. Jag har några som brukar gå för mig.
"Kärring vad gör du ens här om du ska vara så jävla otrevlig.. kärring jävel"
"Du behöver inte ens äta på Mcdonalds överviktiga jävel"
"I'mmmmmm loving it (sarkastisk)"
mmm mmm mmm
Jag har väldigt många.
Många har olika knep, en jobba kompis har en Voodoo docka som hon sticker en nål i när någon är väldigt otrevlig, och det ska tydligen ge otur och personen ska få lika mycket tillbaka.
-Anna "Det borde vara lag på att varje människa måste jobba minst ett år i ett service yrke, för att fatta hur fan man ska bete sig!"
Det är verkligen sant.. "Rule n1. Don't fuck with people that handle your food."
På många snabbmatskedjor arbetar man i lag, och alla är beroende av varandra, man kan inte anklaga en person för ett fel. Det är oftast flera faktorer bakom, som gör att maten dröjer. I service yrken ställs vi dagligen inför mängder av problem som gäster förväntar sig att vi ska lösa på bara några sekunder. Vi är inte mer än människor.
Ta undan brickan efter dig!
Den här är klassisk. Jag förstår ärligt talat inte varför man inte tar undan brickan efter sig. Förväntar ni er att vi ständigt ska gå ut i resturangen och städa? Tar ni inte undan tallriken hemma? Eller låter ni mamma eller pappa ta undan åt er?
Det kan man fråga sig, en stor sak också. Det ingår inte i våra arbetssysslor på Mcdonalds att ta undan brickor, men vi anpassar oss för att hålla rent och fräscht så ni får en så skön måltid som möjligt.
Vi uppskattar verkligen människor som är trevliga och tackar och tar undan brickan
Det betyder nog mycket mer än ni kan ana för oss som jobbar, det händer mig 1-2 gånger per pass ungefär. Och det är 9 timmars pass vi pratar om, med över 500 gäster på den tiden. Idag var det en invandrar man, som var mycket nöjd och berättade det, han kom fram och sa att han tyckte maten var god. Och tackade önskade gott nytt år och var allmänt trevlig.
Varför ska man ha attityd för? Ett arbete på en snabbmatsrestruang klassas som "låg status". Ändå är arbetslösheten hög bland ungdomar. Man får ta det man får anser jag. Och tro inte att vem som helst får jobb på en snabbmats resturang, det krävs en viss personlighet för att orka med stressiga och tunga psykiskt dagar.
De flesta av människor med högstatus yrken har börjat någonstans i livet, vi vill bara få en bra chans en bra start i livet. Jag vill passa på och tacka alla er som är vänliga, anpassningsbara vid ev misstag och som tar undan brickan efter er. Ni betyder mer än ni tror!

Är dagar när man istortsätt blir våldtagen på jobbet, du står och försöker att lee, du står och försöker att vara glad. Gäster skriker och klagar, du är närvarande och försöker att vara snäll. Men du får bara skit.
Det börjar ta på dig, du har fått lära dig att inte ta åt dig, men nu börjar det bli svårt. Så många klagomål, "gör jag fel?" Nu börjar självförtroendet att dala.
Underbara dagar
Du tar inte åt dig av klagomål, när folk skäller och spottar och ser ned på dig, står du på en strand och bara hör vågor. Kroppen tar hand om resten tar beställningen och ger ut mat. Men ditt inre är på en fredfull plats, det krävs oerhört mycket för att bryta ner dig i ett sånt här tillstånd.
Knepiga dagar (Service tricket!)
Alla människor utvecklar nog sitt eget försvar när man jobbar i ett service yrke.
En knepig dag, kan jag vara små glad. Men få mycket skit, och är nära att hamna på en Tung dag.
För att vända på steken har jag några enkla knep.
"Tänkandet, han/hon har bara en dålig dag" Fungerar bra vid enstaka tillfällen, fungerar dock inte i längden, du samlar på dig för mycket negativ energi.
"Dumförklara personen, och fräs emot. Fungerar väldigt sällan och det är en hårsfin gräns mellan fred, eller sparken.. Välj ditt tillfälle noga, helst när inte chefen är närvarande"
"Anger management"
Det absolut bästa sättet och ingen blir skadad av det.
Efter varje otrevlig gäst, går du bak till köket eller diskrummet och mummlar, personliga angrepp åt personen som var otrevlig mot dig. Jag har några som brukar gå för mig.
"Kärring vad gör du ens här om du ska vara så jävla otrevlig.. kärring jävel"
"Du behöver inte ens äta på Mcdonalds överviktiga jävel"
"I'mmmmmm loving it (sarkastisk)"
mmm mmm mmm
Jag har väldigt många.
Många har olika knep, en jobba kompis har en Voodoo docka som hon sticker en nål i när någon är väldigt otrevlig, och det ska tydligen ge otur och personen ska få lika mycket tillbaka.
-Anna "Det borde vara lag på att varje människa måste jobba minst ett år i ett service yrke, för att fatta hur fan man ska bete sig!"
Det är verkligen sant.. "Rule n1. Don't fuck with people that handle your food."
På många snabbmatskedjor arbetar man i lag, och alla är beroende av varandra, man kan inte anklaga en person för ett fel. Det är oftast flera faktorer bakom, som gör att maten dröjer. I service yrken ställs vi dagligen inför mängder av problem som gäster förväntar sig att vi ska lösa på bara några sekunder. Vi är inte mer än människor.
Ta undan brickan efter dig!
Den här är klassisk. Jag förstår ärligt talat inte varför man inte tar undan brickan efter sig. Förväntar ni er att vi ständigt ska gå ut i resturangen och städa? Tar ni inte undan tallriken hemma? Eller låter ni mamma eller pappa ta undan åt er?
Det kan man fråga sig, en stor sak också. Det ingår inte i våra arbetssysslor på Mcdonalds att ta undan brickor, men vi anpassar oss för att hålla rent och fräscht så ni får en så skön måltid som möjligt.
Vi uppskattar verkligen människor som är trevliga och tackar och tar undan brickan
Det betyder nog mycket mer än ni kan ana för oss som jobbar, det händer mig 1-2 gånger per pass ungefär. Och det är 9 timmars pass vi pratar om, med över 500 gäster på den tiden. Idag var det en invandrar man, som var mycket nöjd och berättade det, han kom fram och sa att han tyckte maten var god. Och tackade önskade gott nytt år och var allmänt trevlig.
Varför ska man ha attityd för? Ett arbete på en snabbmatsrestruang klassas som "låg status". Ändå är arbetslösheten hög bland ungdomar. Man får ta det man får anser jag. Och tro inte att vem som helst får jobb på en snabbmats resturang, det krävs en viss personlighet för att orka med stressiga och tunga psykiskt dagar.
De flesta av människor med högstatus yrken har börjat någonstans i livet, vi vill bara få en bra chans en bra start i livet. Jag vill passa på och tacka alla er som är vänliga, anpassningsbara vid ev misstag och som tar undan brickan efter er. Ni betyder mer än ni tror!

Kommentarer
Postat av: Miss More Action
Yeah.. Gott nytt år, ha en underbar kväll.
Trackback